AraNadeaMythology: Kawan Aku

Pages

Words Of Wisdom

Kalau besar yang dituntut dan mulia yang dicari, maka payah melaluinya, panjang jalannya, dan banyak rintangannya.-Imam Ghazali
I am a little deaf, a little blind, a little impotent, and on top of this are two or three abdominable infirmitives, but nothing destroys my hope.-Voltair

Wednesday, April 20, 2011

Kawan Aku

Assalamualaikum.. Aku tak tidur lagii..
Aku tak tahu nape.. Rasa mcam ade something mengganggu pemikiran aku..
Aku memang xleh terlibat dengan masalah emosi..

Aku berkawan dengan yg ni tapi dengar die dok mengata kwn kita yg lagi sorang..
Buruk baik dia, dia tu kawan aku.. engkau pon kawan aku.. pening aku tau dak..
Korang mmg xsimpati dgn aku.. wuwuwuwu..
Pasal korang pon aku leh nangis :(
Korang ingat aku suke ke dengar benda2 macam tu..
Pengamalan puak puak ni memang aku menyampah betul..

Sebab tu aku suke sorang sorang.. Tapi masalah jugak kot..
Orang lain ingat kita macam dia jugak tak suka yang sekian sekian..
Adoiiiiiiiii... nak muntah aku dengan masalah korang..
Aku pon tak tahu kenapa aku pon boleh ter emosi dengan masalah korang..
Mungkin sebab aku sayang kawan kawan aku..
Biar pun tak rapat, tapi nama pon kawan..

Adakah aku ni begitu naif untuk berfikir 'tak susah nak berbaik sesama sendiri'
Atau korang memng susah nak cari persefahaman?
Aku tak mengharapkan korang dapat bagi jawapan full mark..
Sebab soalan macam ni kan subjektif..
Aku pon tak leh cakap 'sukati koranglah'
Melihat kan keadaan ni buat aku rasa aku gagal untuk menjadi kawan korang..
Aku mungkin bukan sahabat sejati, kawan karib, BFF or whatsoever korang panggil..
Tapi aku cuba untuk menjadi kawan korang..
Kawan yang boleh membantu dan boleh diharap..
Mungkin aku je yang mengharap lebih..
Soalan aku cuma satu 'Susah ke nak baik baik sesama sendiri?'



p/s: heh. lega sikit hati ni.

2 comments:

Rad Zuan said...

erm~
bab-bab camniew mmg popular dengan the ladies aq asew~
just keep chill dan COOL~
jangan jadi kawan,jadi sahabat~

LinE PuTih LiNe HiTaM said...

yooo... berlaku mostly

dalam golongan hawa...

entah la jang oii...

sabo jek la