AraNadeaMythology: Masalah Sikap

Pages

Words Of Wisdom

Kalau besar yang dituntut dan mulia yang dicari, maka payah melaluinya, panjang jalannya, dan banyak rintangannya.-Imam Ghazali
I am a little deaf, a little blind, a little impotent, and on top of this are two or three abdominable infirmitives, but nothing destroys my hope.-Voltair

Thursday, October 20, 2011

Masalah Sikap

Assalamualaikum dan selamat malam.
Hari ini saya dah lepas satu azab presentation.
Sebenarnya, sampai sekarang saya masih nervous bila perlu buat presentation.
Tapi, saya ingin terus berusaha melakukan yang terbaik.
Entry title hari ni menarik kan? Masalah sikap.

Apa maksud aku dengan masalah sikap ni?
Bagi saya, memang banyak sangat lah.
Tak payah tengok jauh, saya pun boleh dijadikan contoh.
Masalah sikap saya adalah pemarah. Tapi, saya bukan marah tanpa sebab.
Marah sebab masalah sikap orang lain.
Contoh, orang lain yang bersikap yang merasakan diri dia betul, suka mengata, yang suka membuat sambil lewa, tidak menghormati orang lain, suka menyibuk, dengki dan lain lain
Pandai pandai sendiri la fikirkan. Selami diri kita dulu.

Dari apa yang saya lihat, masalah sikap ni dapat di atasi.
Yang penting, kita mesti boleh terima teguran. Barulah hidup ni aman sikit.
Ini tak, cakap sikit sentap. Tegur baik-baik aje.
Pun tak lut bak kata orang tua-tua.
Rasa macam susahkan? Tak pun.
It just take a little effort to make ourself a better person.

1 comment:

Khairull-Dean said...

sikap sering kali di kawal oleh nafsu... jadikan sikap itu di kawal oleh akal fikiran... baru lah okey.... :)