AraNadeaMythology: Membuat Crochet

Pages

Words Of Wisdom

Kalau besar yang dituntut dan mulia yang dicari, maka payah melaluinya, panjang jalannya, dan banyak rintangannya.-Imam Ghazali
I am a little deaf, a little blind, a little impotent, and on top of this are two or three abdominable infirmitives, but nothing destroys my hope.-Voltair

Sunday, March 25, 2012

Membuat Crochet

Assalamualaikum dan selamat malam..
Mesti korang hairan mana lah pergi minah ni.. eceh bajet famous la sangat :P
Hari ni saya spend time sikit untuk buat crochet..
Apa tu crochet.?
Haa.. crochet ni seni mengait menggunakan benang bulu..
Kalau perasan baju sejuk mat salleh mereka akan pakai jenis yang di kait..

Kait punya kait, tau tau je dah pukul 7 malam tadi..
Almaklum lah dengan penuh konsentrasi membuat crochet..
Fuhh.. lame jugak nak mengait ni..

Juling mata saya dok mengadap benda alah ni dari tengah hari tadi..
Penat penat buat dalam masa setengah jam..
Baru perasan yang salah ikut step pulak... hadoi laa..
Kena la bukak dan kait semula..

Bahan-bahan yang diperlukan untuk membuat crochet:


Inilah hasilnya.. baru kecik ni je.. nak buat lagi besar esok :D

Korang buat apa je hari ni.? :)

2 comments:

fadh leyanie said...

pernah tgk mak buat alas meja crochet,nampak rumit..:P

Senorita Ara said...

mula2 mg pening kepala otak nak ikut step.. hehehe