AraNadeaMythology: Puisi Ketika Cinta Bertasbih

Pages

Words Of Wisdom

Kalau besar yang dituntut dan mulia yang dicari, maka payah melaluinya, panjang jalannya, dan banyak rintangannya.-Imam Ghazali
I am a little deaf, a little blind, a little impotent, and on top of this are two or three abdominable infirmitives, but nothing destroys my hope.-Voltair

Monday, March 26, 2012

Puisi Ketika Cinta Bertasbih

Assalamualaikum dan selamat tengah malam..
Lama betul membuat snowflake crochet sampai tak sedar yang dah pukul 12 malam..
Tapi belum siap lagi, dah siap nanti akan dipost kan hasil nya di blog.. hehe
So, sebelum kita melelap kan mata mari kita berpuisi..
Eh, puisi apa kebenda nya.?
Ada yang tengok cerita Ketika Cinta bertasbih tak.?
Ada.? Ok, kalau korang nak tau la kan..
Puisi dalam cerita tu di ambil sari penyair Arab yang bernama Sheikh Jalaludin Rumi..
Beliau merupakan Sufi Besar dan Penyair Agung Parsi.. (Di rujuk dari sangtawal.blogspot.com)
Jom layan..

-Ayyatul Husna-
Cinta adalah kekuatan,
yang mampu mengubah duri jadi mawar,
mengubah cuka jadi anggur,
mengubah sedih jadi riang,
mengubah amarah jadi ramah,
mengubah musibah jadi muhibbah,
itulah cinta..

-Anna AlthaFunnisa-
Sekalipun cinta telah ku uraikan,
dan ku jelaskan panjang lebar,
namun jika cita kudatangi,
aku jadi malu pada keteranganku sendiri...

Meskipun lidahku telah mampu menguraikan,
namun tanpa lidah, cinta ternyata lebih terang..
sementara pena begitu tergesa-gesa menuliskannya..

Kata-kata pecah berkeping-keping,
begitu sampai kepada cinta..
dalam menguraikan cinta,
akal terbaring tak berdaya,
bagaikan keldai terbaring dalam lumpur..
cinta sendirilah yang menerangkan cinta dan percintaan..




p/s: KOrang minat baca puisi tak.? :)