AraNadeaMythology: Dosa Tetap Dosa

Pages

Words Of Wisdom

Kalau besar yang dituntut dan mulia yang dicari, maka payah melaluinya, panjang jalannya, dan banyak rintangannya.-Imam Ghazali
I am a little deaf, a little blind, a little impotent, and on top of this are two or three abdominable infirmitives, but nothing destroys my hope.-Voltair

Tuesday, April 9, 2013

Dosa Tetap Dosa

Propaganda sungguh tajuk aku malam ni.
Well, kalau dah tajuk lebih satu perkataan bermaksud banyak aku nak cakap.

Rata-rata sekarang ni banyak telah menjadi ahli agama.
Almaklumlah semua orang nak menuju ke syurga.
Siapa tak nak, ye tak.?

Tak kurang hebat yang suka bagi nasihat kat artis Malaysia ni.
Sungguh perihatin kau orang semua kan. kan. kan.
Artis kita perlu kain lah, terbukak sana lah, terbukak sini lah.
Macam-macam hal lah artis kita ni buat.
Bak kata Che Ta "Apa saya buat semua salah" (baca dengan nada marah)

Hahaha.
So, sekarang aku nak tanya.
Kau orang semua suka tengok pelakon Hollywood tak?
Suka kan. Siapa tak suka oii.
Tambah lagi bila Channing Tatum pujaan hati ku.
Hahaha. Ok, aku cuba fokus balik.

Kalau cerita Hollywood tu, kebarangkalian untuk pelakonnya seksi adalah tinggi.
Uishh. Bukan setakat terdedah. Tak pakai baju langsung pun ada.
Pelakon lelaki ke perempuan ke.
Kalu boleh semua nak tayang.
Segala six packs, betis putih gebu.
Nasi lemak 50sen, seringgit. Hah. Semua lah.

Persoalan aku sekarang, yang perempuan,
kau tau tak bila tengok artis pujaan hollywood korang tak berbaju tu berdosa.
Bila tengok sehingga timbul perassan berahi pun dah kira berdosa.
Aurat lelaki kau dok tengok lama lama buat apa?
Aurat artis malaysia tayang 2 jam pun kau dah complain.
Yang lelaki, kalau tengok Megan Fox sampai terleleh air liur.
Artis Malaysia pakai bareback dah melenting.
Dunia oh dunia.

Dosa itu tetap sama.
Tak kira bangsa apa kau tengok.
Hitam ke putih ke biru ke oren ke.
Tetap dicatit sama ada kau tengok Che Ta atau Angelina Jolie.
Lelaki atau pun perempuan.
Dosa tetap dosa.

Aku bukan ahli agama.
Aku cuma ahli fikir.
Walau apa pun, aku tak kata aku sokong orang pakai seksi.
Aku quote diri aku sendiri,
"Kalau semua orang serupa, maka malaysia dunia ini adalah satu tempat yang selamat untuk dihuni"


p/s: che ta aku mintak maaf kalau terasa. kalau terbaca kita boleh settle baik baik naaa.



No comments: