AraNadeaMythology: Fikir Fikirkan

Pages

Words Of Wisdom

Kalau besar yang dituntut dan mulia yang dicari, maka payah melaluinya, panjang jalannya, dan banyak rintangannya.-Imam Ghazali
I am a little deaf, a little blind, a little impotent, and on top of this are two or three abdominable infirmitives, but nothing destroys my hope.-Voltair

Tuesday, April 9, 2013

Fikir Fikirkan

Apabila manusia mula bercakap tentang mati,
semua mengimpikan syurga.
Tapi apabila mulut mula berkata-kata,
bunyi hampir seperti celaka.

Konon kitalah yang terbaik,
tak pernah buat dosa.
Hakikat kita semua serupa,
jahil dalam keadaan berbeza.

Sebelum kita nak menilai orang,
kita nilai diri kita sendiri.

"Ah, janji aku pakai tudung, dia tu tak pakai tudung. berdosa. mati masuk neraka."
Pakai tudung tak tutup dada jantan banyak suka kan.

"Orang macam ni setan. setan. setan."
Kau la setan. Dok puja banyak kali tu apa cerita?

"Pandai pulak kau sebut Allahuakbar, abah kau. pakai pun seksi"
Bak kata Obefiend "Sebut Allahuakbar pun salah. Lain kali sebut Oh my Jesus Christ"

"Kedai kain satu malaysia perlu menaja mereka yang berpakaian seksi"
Aku rasa kau pakai t-shirt tangan pendek dengan tudung tu lebih afdal.

"Kenapa post gambar kaki pakai selipar? Kaki itu aurat tahu tak?
Oh aku tahu. Muka itik kau lebih comel kan?

"Pelukan sahabat abah kau. Maksiat. Pelukan haram. Amerika. Yahudi. Ini semua konspirasi ILLUMINATI! jeng.. jeng.. jenggggggggggg."
Facebook Yahudi. Iphone Amerika. Yeah aku sangat berbangga guna barangan mereka!!!


Jangan mudah merasa diri sempurna, hakikatnya kita menjadi jahil semula.








No comments: